VGZ intake stop
Bent u verzekerd bij (een label van) VGZ? Dan kunnen wij u tot onze spijt op dit moment niet in behandeling nemen.
VGZ bepaalt voorafgaand aan een kalenderjaar hoeveel zorg wij mogen bieden aan VGZ verzekerden, door het vaststellen van een budget.
De reden dat u nu niet in behandeling kunt komen bij Grip is dat dit budget reeds op is.
Wij hebben een ophoging van budget aangevraagd maar dat is afgewezen.
De zorgverzekeraar is op de hoogte gesteld van onze intake stop en vraagt ons u te verwijzen naar Zorgadvies en Bemiddeling.
Zij zullen een passend alternatief organiseren. Hieronder vindt u de contactgegevens.
https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgadvies:
telefoonnummer: 088-131 16 11
werkdagen van 09:00 - 13:00 uur
In het contact met zorgbemiddeling kunt u aangeven dat u in behandeling in de GGZ wenst te komen en dat Grip aangeeft dat haar budgetplafond is bereikt.
Zorgbemiddeling zal dan voor u proberen een behandelaar in de regio te vinden.
Daarbij kunt u benadrukken dat u een behandelaar wenst die maximaal 15 km van uw woonplaats is gevestigd en die een wachtlijst van maximaal 6 weken heeft.
U kunt ook proberen om uzelf bij een andere praktijk in de regio aan te melden.
Houdt u daarbij rekening met het feit dat deze praktijk mogelijk een wachtlijst heeft en mogelijk ook onvoldoende budget.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.