Nl En

Actuele wachttijden

Kenmerkend voor Grip Psychologen is dat u meestal snel terecht kunt voor zowel een intakegesprek als behandeling. Het ontstaan van een wachtlijst proberen we zoveel mogelijk te voorkomen, maar helaas kunnen wij dat niet altijd waarmaken. Het kan voorkomen dat u langer moet wachten op een intakegesprek dan u van ons gewend bent, of dat er tussen de intake en de start van de behandeling een aantal weken wachttijd zit. Dit hoeft echter niet het geval te zijn.

Wachttijden kunnen per verzekeraar verschillen in verband met de verplichte spreiding van ons budget per verzekeraar over het jaar.

Wij passen dit overzicht elke week aan naar de meest recente stand van zaken.

 

Wachttijden op 23-9-2019

 

 

 

Intake

Behandeling

Amsterdam

8-10 weken

8-10 weken

Amsterdam (avond)

10 weken

10 weken

Amsterdam

Treatment in English

8-10 weeks

8-10 weeks

Amsterdam

Treatment in English (evening hours)

10 weeks

10 weeks

 

Het komt regelmatig voor dat er (eerder dan de wachttijden) plekken in de agenda van de therapeuten ontstaan en dat ons secretariaat een belronde doet. De cliënten op de wachtlijst worden gebeld in de hoop deze cliënten zo snel mogelijk in te plannen. Sla ons telefoonnummer (085-0471147) dus goed op in uw lijst met contactpersonen. Indien u flexibel bent, is de kans groter dat u eerder ingepland kunt worden.

 

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan ervoor zorgen dat u binnen 4 weken na uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken na de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen) (Nederlandse Zorg Autoriteit, 2016).

Voor de zogenoemde onvergoede zorg of particuliere trajecten kunt u altijd bij ons terecht.