Nl En

Actuele wachttijden/zorgverzekeraars

Kenmerkend voor Grip Psychologen is dat u meestal snel terecht kunt voor zowel een intakegesprek als behandeling. Het ontstaan van een wachtlijst proberen we zoveel mogelijk te voorkomen, maar helaas kunnen wij dat niet altijd waarmaken. Het kan voorkomen dat u langer moet wachten op een intakegesprek dan u van ons gewend bent, of dat er tussen de intake en de start van de behandeling een aantal weken wachttijd zit. Dit hoeft echter niet het geval te zijn. Over het algemeen is de wachttijd korter voor online behandeling. 

Wachttijden kunnen per verzekeraar verschillen in verband met de verplichte spreiding van ons budget per verzekeraar over het jaar.

Wij passen dit overzicht elke week aan naar de meest recente stand van zaken. Mocht u al op de wachtlijst staan en heeft u tussentijds vragen over uw status op de wachtlijst voor intake of behandeling, kunt u te allen tijden zelf contact opnemen met Grip Psychologen op het algemene nummer 085-0471147.

 

Wachttijden op 07-04-2022

 

 

 

Intake

Behandeling

Amsterdam

 6 weken

12 weken

Amsterdam (avond)

 

Zeer beperkt plek

 

Zeer beperkt plek

Amsterdam

Treatment in English

 

8 to 10 weeks

 

14 to 18 weeks

 

Amsterdam

Treatment in English (evening hours)

 

 Very limited possibility

Very limited possibility

 

Het komt regelmatig voor dat er (eerder dan de wachttijden) plekken in de agenda van de therapeuten ontstaan en dat ons secretariaat een belronde doet. De cliënten op de wachtlijst worden gebeld in de hoop deze cliënten zo snel mogelijk in te plannen. Sla ons telefoonnummer (085-0471147) dus goed op in uw lijst met contactpersonen. Indien u flexibel bent, is de kans groter dat u eerder ingepland kunt worden.

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan ervoor zorgen dat u binnen 4 weken na uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken na de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen) (Nederlandse Zorg Autoriteit, 2016).

Voor de zogenoemde onvergoede zorg of particuliere trajecten kunt u altijd bij ons terecht.

Tips om de wachttijd te overbruggen

  • Terwijl u op de wachtlijst staat krijgt u toegang tot de module Eerste Stap naar Herstel van E-health platform Therapieland. Deze module biedt al enkele tools om meer grip te krijgen op piekeren, slaapproblemen, ontspannen en omgaan met emoties.
  • Bel uw huisarts om afspraken met de praktijkondersteuner (POH-) GGZ te maken. De POH-GGZ kan u niet behandelen, maar kan u wel ondersteuning bieden ter overbrugging.